zondag 9 juli 2017

Jil Sander Sun Pop Arty Pink




De klassieke Jil Sander Sun is een geur die voor vele generaties de ultieme zomergeur is en dat begrijp ik volkomen. Sun is een briljante geurcompositie die echt het gevoel van een zonnige zomerse dag oproept. De warme maar toch hele draagbare geur (dit parfum kan je zelfs in de zon dragen zonder dat het vlekken veroorzaakt) bestaat uit zonnige geurnoten van onder andere Ylang-Ylang en citrusvruchten en heeft een warme houtachtige basis van onder meer houtsoorten, amber en muskus. Ik durf eigenlijk wel te stellen dat geen enkel geurmerk er ooit in zal slagen om deze geur te evenaren, Jil Sander Sun is volkomen uniek en tijdloos. 

Naast de geur zijn er ook een aantal body producten verkrijgbaar en heel wat jaren terug waren er zelfs beschermende producten met SPF én de iconische Sun geur verkrijgbaar, ik hoop stiekem dat ze die nog eens opnieuw uitbrengen. Deze zomer zijn er ook drie nieuwe geuren verkrijgbaar die stuk voor stuk geïnspireerd zijn op de klassieke Sun maar toch een geheel eigen karakter hebben. Deze collectie van drie parfums heeft de speelse naam Sun Pop gekregen en logisch ook als je de flashy flacons ziet. 


Er zijn drie geuren verkrijgbaar, elk in een felgekleurde flacon met een royale 100ml inhoud. Arty pink is de meest Oriëntaals getinte geur van de drie en geeft de warme kant van de klassieke Sun mooi weer door een compositie van citroen, rode bessen, tiarébloemen, jasmijn en vanille. Het is geen kopie van de klassieke sun maar ik denk dat elk van deze drie geuren wel duidelijk een facet van de classic weergeeft.

Jil Sander Sun POP Arty Pink is niet overdreven zoet, een tikje zwoel, fris als een warm zomers briesje en uitermate geschikt op warme zomerdagen. Jammer is dat de geur bij mij al vrij snel verdwijnt dus ik spray de geur op mijn haar, dan komt er af en toe een vleugje geur voorbij als de wind mijn haar laat wapperen.


De koraalkleurige flacon bevat een meer bloemige geur, mandarijn, fresia, osmanthus en heliotroop zorgen samen voor een levendige, vrouwelijke bloemengeur. De turqouise flacon tenslotte heeft een meer houtachtige maar frisse inhoud. Vijgenblad, groene sinaasappel, jasmijn, 'zeewater', muskus en hout zorgen voor een aquatische geur met houtachtige finale. Het type geur dat doet denken aan een dagje strand.

Deze onwijs gave flacons zijn verkrijgbaar bij de parfumerie en warenhuis, ik heb de roze flacon maar eigenlijk is het helemaal leuk om ze alle drie te hebben...Zelfbeheersing is soms best lastig nietwaar? Gelukkig zijn deze geuren leuk geprijsd met een adviesprijs van €35 voor een 100ml eau de toilette.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)